Poprzednie edycje LogDays

Relacja z LogDays 2019


Aby uzyskać dostęp do prezentacji z LogDays 2019 podaj swój adres e-mail:

Adres email*:

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Nie marnotrawiliśmy czasu

Relacja z VIII Ogólnopolskich Warsztatów Szefów Logistyki Logdays 2019

Świeżo po kolejnej, ósmej edycji LogDays wracamy do Was z gorącymi wrażeniami. Jest o czym opowiadać, bo w tym roku przyprawiliśmy warsztaty nowością – nasi trenerzy uczyli i radzili „po godzinach”.

AUTOR:Kaja Gorzycka

 

15–16 maja br. po raz kolejny spotkaliśmy się w malowniczej scenerii FOLWARKU Łochów. Hasłem przewodnim ósmej edycji Logdays była nieskończoność problemów w logistyce, ich diagnoza i recepta z rozwiązaniem popłynęły więc prosto od naszych ekspertów w ramach nowej konsultacyjnej formuły warsztatów. Nie zabrakło też praktycznych ćwiczeń i case’ów „z życia wziętych”. O czym rozmawialiśmy?

 

Agata Horzela, menedżer ds. standardów GS1 w TSL GS1 Polska, oraz Marta Cudziło, ekspertka w zakresie zarządzania zapasami oraz optymalizacji łańcuchów dostaw w Instytucie Logistyki i Magazynowania, radziły, gdzie znaleźć wiarygodne dane na temat punktów dostaw. Ich warsztat dotyczył projektu budowy globalnej bazy danych, która będzie gromadzić i udostępniać w różnej formie informacje o punktach dostaw. Łańcuch dostaw to lokalizacje – wiele punktów nadania i odbioru ładunków, należących do różnych, współpracujących firm. Wiedza na temat warunków funkcjonowania tych lokalizacji w dużej mierze warunkuje skuteczność procesów planowania i realizacji dostaw, jest ważna dla każdego uczestnika łańcucha dostaw. Ekspertki mówiły o niezbędnych informacjach, jakie powinny opisywać lokalizacje dostaw, tak by były one przydatne zarówno dla dyspozytora planującego trasę, jak i dla kierowcy realizującego zlecenie transportowe. Informacje na rynku automatyzacji magazynowej rozchodzą się w mgnieniu oka. Jak twierdzi Robert Lubandy, doradca logistyczny i właściciel Lubandy.Logistic.Services, shuttle to lekarstwo na wszystko i dla każdego, kto chce wejść w biznes dostaw internetowych. Podczas swojego warsztatu pokazał, jak stworzyć założenia do implementacji tego systemu.

 

Czy konflikt można rozebrać na elementy pierwsze? Co pozwala na jego szybsze rozwiązanie? Krzysztof Bobiński i Michał Lewandowski z TeamPartners zaprezentowali narzędzie, które pomaga praktycznie radzić sobie w sytuacji konfliktu. Na wszelkie „zgrzyty” w zespołach logistyków spojrzeliśmy z nowej perspektywy, ułatwiającej zrozumienie interesów i potrzeb drugiej strony.

 

Z marnotrawstwem w procesie mamy do czynienia wówczas, gdy wykonywane czynności nie przynoszą wartości dodanej z punktu widzenia klienta, a tak cenne zasoby jak moce przerobowe pracowników, czas i powierzchnia magazynowa są niedostatecznie wykorzystywane. Warsztat Beaty Nowaczyk, prezes REFA Wielkopolska, pokazał na przykładach, jak identyfikować marnotrawstwo i jak mu zapobiegać. Podczas swojego drugiego warsztatu Beata Nowaczyk mówiła o tym, w jaki sposób ustala się nakład transportu związany z określonym projektem i jak na tej podstawie określić niezbędne inwestycje logistyczne, zapotrzebowanie na personel oraz dane do kalkulacji. W kalkulacji wyrobu uwzględnia się na ogół w sposób bardzo dokładny bezpośrednie koszty materiałowe, osobowe i maszynowe. Związany z projektem nakład logistyczny jest przy tym często niedoceniany.

 

Małgorzata Michalik, CEO go-pack.pl, interim manager, pokazała, co jest kluczowe w kalkulowaniu, planowaniu i wdrożeniu opakowań zwrotnych oraz jakie mogą być konsekwencje zaniedbań w tych obszarach. Uczestnicy dowiedzieli się, na jakim etapie wdrażania nowego projektu należy zainteresować się tematem opakowań zwrotnych, żeby planowany budżet zabezpieczał przyszłe wydatki.

 

Wybór dostawcy to bardzo skomplikowany proces – wiążemy się przecież z kimś najczęściej na wiele lat. Uczestnicy warsztatu Jacka Jarmuszczaka, global category managera w Grupie Danfoss, dowiedzieli się, jak przeprowadzić analizę kosztową oraz jak ocenić dostawcę pod kątem jego możliwości, kompetencji i doświadczenia. Drugi warsztat Jacka Jarmuszczaka poświęcony był automatyzacji procesu zamówień i dostaw produktów z grupy C. Kupiec spędza średnio 4,5 godziny dziennie na powtarzających się czynnościach. W jaki sposób zmniejszyć pracochłonność procesowania zakupów? Uczestnicy krok po kroku przeszli przez proces automatyzacji zarządzania zakupami grupy C.

 

Dlaczego Power BI jest obecnie numerem jeden na rynku narzędzi do analityki biznesowej? Na swoim warsztacie Kamil Cholewka i Jakub Nowosad z firmy DGS Poland opowiedzieli o tym, jak odnaleźć się w gąszczu danych i wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści przy pomocy raportów w programie Power BI. Power BI to połączenie dobrych rozwiązań z Excela, nowego sposobu wizualizacji i silnika, dzięki któremu moc obliczeniowa jest wielokrotnie większa. Ulepszony sposób formatowania danych, poprawiona szata graficzna wizualizacji i intuicyjny interfejs sprawiają, że praca w Power BI jest po prostu przyjemna, o czym na własnej skórze uczestnicy Logdays przekonali się na prowadzonych przez Kamila Cholewkę zajęciach praktycznych.

 

Skuteczna rekrutacja to jedno z największych wyzwań menedżerskich. Na rynku kandydata oraz w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, przygotowanie do procesu rekrutacji ma coraz większe znaczenie. Podczas swojego warsztatu ekspertki Hays Poland, Agnieszka Czarnecka i Magdalena Fila-Dzioba, podzieliły się wskazówkami, jak przeprowadzać rekrutację tak, by była skuteczna.

 

Jak zabezpieczyć swoje interesy w procesie transportu towarów? O tym mówił Paweł Judek, partner w kancelarii Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych w Poznaniu. Podczas swoich warsztatów doradził, jak dobierać kontrahentów, zawierać korzystne umowy i egzekwować roszczenia na etapie ich wykonywania.

 

Praktyczne ćwiczenia z Pawłem Ziają, ekspertem branży TSL, pokazały, jak prawidłowo wyliczać koszty transportu jednostki towaru do wybranego klienta przy wielu rozładunkach, uwzględniając wszystkie realnie wpływające na wynik czynniki – nie tylko standardowo brane pod uwagę przebyte w transporcie kilometry.
Na czym polega outsourcing procesów oraz jak wygląda proces przejścia od formy APT do outsourcingu? Filip Aryanowicz, wiceprezes Bisar, zdradził najlepszy sposób, aby pozyskać pracownika fizycznego gotowego do wykonania zadań, przyspieszyć czas wdrażania pracowników z 3 tygodni do 3 dni i zmniejszyć rotację pracowników.

 

W ramach Parku Technologicznego mogliśmy zobaczyć, jak można wesprzeć proces kompletacji i sortowania za pomocą nowoczesnych urządzeń mobilnych – SmartWatch, SmartPhone i tabletów. Umożliwia to system Pick-by-Watch firmy Luca Logistic Solutions. Partnerem Parku Technologicznego była także firma Logisystem. Dariusz Szymański, prezes Logisystem, zaprezentował kompleksowe systemy automatyki magazynowej, w tym systemy przenośników i sortery automatyczne.

 

W tym roku na Logdays także znaleźliśmy chwilę na to, by lepiej się poznać, o co zadbał nasz partner – Grupa Raben. Integrowaliśmy się podczas „Logistycznego TABOO by Raben” – specjalnej wersji popularnej gry, w której uczestniczy mają za zadanie odgadnięcie hasła, unikając zakazanych słów.

 

Na kolejne warsztaty zapraszamy już za rok, a tymczasem zbliżamy się do naszej nowości – Kongresu Supply Chain, którego pierwsza edycja odbędzie się już 11 czerwca br. Tych z Was, którzy są najbardziej głodni logistycznych wrażeń, zapraszamy także na Profesjonalne Warsztaty Magazynowe w Centrum Dystrybucyjnym LPP 10 września br. oraz XI edycję Kongresu Modern Warehouse 13–14 listopada br. Do zobaczenia!

Trenerzy Logdays 2019:

Jacek
Jarmuszczak
global category manager w Grupie Danfoss

Doświadczony na międzynarodowych rynkach manager zakupów, logistyki, i strategii generowania oszczędności. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził projekty optymalizacji kosztów i negocjacje z dostawcami. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako global strategic buyer oraz regional project manager dla obszaru Azji, tworzył strategię optymalizacji kosztów, budował bazę dostawców, prowadził kluczowe projekty oszczędnościowe m.in. wdrażał lean supply chain w zakładach europejskich i azjatyckich.

Później jako kierownik działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów Grupy Carlsberg na całym świecie. Następnie jako global category manager w Carlsberg prowadził jedną z najbardziej wymagających kategorii usług profesjonalnych oraz IT.

Obecnie jako Global Category Manager w Grupie Danfoss, tworzy strategię zakupową i prowadzi negocjacje z kluczowymi dostawcami.

Ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji, negocjacji zakupowych oraz zarządzania relacjami z dostawcami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę firmy (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych). Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza trzy i pół miliarda euro i wciąż rośnie.

Kamil
Cholewka
analityk logistyczny DGS Poland
 

Analityk logistyczny, członek Działu Wsparcia w Centrum Dystrybucji DGS Poland. Twórca wielu automatycznych raportów, w tym raportu „DC Performance” pokazującego realizację planu Centrum Dystrybucji za pomocą wskaźnika OTIF i wynikającego z niego raportu wyliczania premii dla pracowników magazynowych. Specjalista w wyszukiwaniu i obrabianiu danych z aplikacji magazynowych i baz danych. Specjalista z zakresu procesów magazynowych.

Michał
Lewandowski
trener, terapeuta i coach w TeamPartners

Związany z Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie naukowo i dydaktycznie zajmuje się tematem odporności psychicznej. Certyfikowany coach i terapeuta Gestalt – ukończył Szkołę Psychoterapeutów Instytutu Terapii Gestalt w Krakowie i International Program for Gestalt in Organization w Scuola Gestalt di Torino. Przez ponad 10 lat pracował jako senior consultant w Profesja Consulting, gdzie zaczynał od tematyki konfliktu i negocjacji, a następnie specjalizował się w przywództwie. W latach 2015-2017 managing partner w międzynarodowej grupie szkoleniowo-doradczej IAK Institute for Applied Creativity. Obecnie łączy pracę naukową z działalnością szkoleniowo-coachingową i praktyką psychoterapeutyczną. Centralnym punktem jego pracy, łączącym wszystkie te obszary, jest tematyka odporności psychicznej. Pracuje z liderami i zespołami w kierunku integrowania spójności i stabilizacji, z zdolnością do adaptacji. W ramach krakowskiej szkoły coachingu SPC dba o to, aby przyszli coache mieli nie tylko narzędzia, ale też wgląd w siebie i drugiego człowieka. W praktyce psychoterapeutycznej bliska jest mu tematyka kryzysów rozwojowych i egzystencjalnych, wobec których stajemy w toku życia.

Małgorzata
Michalik
CEO go-pack.pl,
interim manager

Niezależny ekspert, specjalizujący się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii zarządzania opakowaniami zwrotnymi w przemyśle produkcyjnym. Posiada 19-letnie doświadczenie we współpracy z największymi firmami z branży motoryzacyjnej oraz AGD, w tym kilkuletnie jako interim manager. Aktywnie wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne w implementacji nowych projektów, minimalizacji kosztów logistycznych, usprawnianiu przepływów materiałowych i szkoleniach pracowników. Mentor w programie Top Young 100 organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki oraz autorka wielu artykułów z zakresu optymalizacji kosztów opakowań zwrotnych. Absolwentka Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu.

Robert
Lubandy
doradca logistyczny i właściciel Lubandy.Logistic.Services

Od ponad dziewiętnastu lat związany zawodowo z logistyką. Jako dyrektor logistyki w zakładzie produkcyjnym branży metalowej, odpowiedzialny za logistykę magazynową i nadzór nad produkcją. Potem jak dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań automatyzacji magazynowej w Europie Wschodniej. W ciągu prawie sześciu lat zaprojektował ponad 150 magazynów i rozwiązań automatyzacji magazynowej w branżach FMCG, części zapasowych, lekarstw i produkcyjnej.

Krzysztof
Bobiński
trener, doradca, coach, Team Partners

Przez kilkanaście lat zajmował stanowiska menadżerskie w obszarze logistyki w międzynarodowej organizacji. Zarządzał zespołami operacyjnymi i projektowymi. Obecnie wspiera zespoły jako niezależny trener i doradca w ramach TeamPartners.pl. Pracując w korporacji prowadził szkolenia, warsztaty, coachingi (Certyfikacja na Coacha ICC 2010). Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Psychologii. Specjalizacja - Psychologia pracy, ścieżka rozwoju osobistego.

Agnieszka
Czarnecka
HR consultancy manager
w Hays Poland

Ekspertka z kilkunastoletnim doświadczeniem w HR, która uważa, że w dzisiejszej misji działów personalnych niezbędne jest połączenie perspektywy biznesowej, strategicznych celów, jak również potencjału, oczekiwań pracowników oraz kultury i wartości firmy. To właśnie spójność w tym zakresie gwarantuje sukces na konkurencyjnym rynku. Pasją Agnieszki jest projektowanie działań i procesów, które sprzyjają podnoszeniu efektywności ludzi i biznesu. Specjalizacje się w realizacji projektów badania potencjału oraz warsztatów strategicznych. Największą satysfakcję sprawia jej ścisła współpraca z biznesem, angażowanie menedżerów w proces zmiany oraz obserwowanie ich wpływu na zespoły oraz wyniki firmy. Absolwentka Psychologii na UAM w Poznaniu. Coach z certyfikatem European Coaching and Mentroing Council.

Agata
Horzela
menedżer ds. standardów GS1 w TSL
 

Zajmuje się doradztwem w zakresie automatycznej identyfikacji opartej na kodach kreskowych. Jest ekspertem z zakresu prawidłowej identyfikacji jednostek handlowych oraz pracuje nad możliwościami wdrożeń standardów Systemu GS1 w branży transportu i logistyki. Autorka ponad 100 publikacji prasowych, m.in. w Harvard Business Review i Forbes oraz uczestniczka wielu konferencji i debat, organizowanych m.in. przez HBRP i Puls Biznesu.

Beata
Nowaczyk
prezes REFA Wielkopolska
 

Absolwentka Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie na wydziale Technologii Drewna i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, na Wydziale Zarządzania i Marketingu.

Z REFA współpracuje od 1992 r. jako szkoleniowiec i konsultant z zakresu działań usprawniających proces produkcji, normowania czasu pracy i rachunku kosztów. Jest licencjonowanym trenerem REFA i prezesem Stowarzyszenia REFA Wielkopolska. Przeprowadziła blisko 5000 godzin szkoleń/doradztwa. Doświadczenie zawodowe zdobywała w działach planowania i sterowania produkcją, zarządzania i marketingu oraz analiz kosztów. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w kierowaniu projektami szkoleniowo-doradczymi i projektami finansowanymi z funduszy UE.

Magdalena
Fila-Dzioba
senior consultant specjalizacji Logistics & Procurement w Hays Poland
 

Ekspertka z kilkuletnim, praktycznym doświadczeniem w realizacji projektów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie dla szeroko rozumianej logistyki i łańcucha dostaw. W codziennej pracy odpowiada za rekrutacje do wewnętrznych działów logistyki i zakupów w firmach produkcyjnych i w branżach technicznych, m.in. energetycznej, elektrycznej, budowlanej, automotive. Swoim doświadczeniem chętnie dzieli się podczas wydarzeń branżowych.

Humanistka, absolwentka Historii na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.

Marta
Cudziło
ekspertka w zakresie zarządzania zapasami oraz optymalizacji łańcuchów dostaw w Instytucie Logistyki i Magazynowania.

Od ponad 12 lat jako project manager lub główny wykonawca realizuje projekty konsultingowe dla przedsiębiorstw, głównie w zakresie optymalizacji sieci dystrybucji, wspomagania obszaru zarządzania zapasami, projektowania struktury łańcucha dostaw. Do tej pory współpracowała zarówno z dużymi, jak i średnimi przedstawicielami różnorodnych branż, realizując prace m.in. dla Energa Operator S.A., Gaz-System S.A., Tubes International Sp. z o.o., Grupa Colian, Leroy Merlin Sp. z o.o., NEUCA S.A., LINPAC Packaging, PGF S.A.. Autorka lub współautorka artykułów naukowych i specjalistycznych o tematyce logistyki i optymalizacji łańcuchów dostaw.

Jakub
Nowosad
dyrektor Centrum Dystrybucji DGS Poland
 
 

Kieruje zespołem ludzi odpowiedzialnych za działalność operacyjną i rozwój centrum dystrybucji w firmie DGS Poland, która jest częścią duńskiego koncernu Demant produkującego aparaty słuchowe i urządzenia do diagnostyki słuchu. Od 13 lat związany zawodowo z produkcją i logistyką. W swojej pracy kładzie nacisk na ciągłe doskonalenie, systematyczność, konsekwentne dążenie do rozwiązywania problemów, nieszablonowe myślenie i innowacyjność. W ciągu ostatnich trzech lat od podstaw zbudował strukturę organizacyjną w obecnym centrum dystrybucji wprowadzając odpowiednie zmiany i rozwijając potrzebne kompetencje. Skuteczny manager skupiony na rozwoju i budowaniu zaangażowania swoich ludzi, ponieważ wierzy, że ich osobisty rozwój, zaangażowanie i pasja do pracy jest gwarantem sukcesu biznesowego firmy DGS Poland.

Filip
Aryanowicz
wiceprezes Bisar
 
 

Paweł
Ziaja
ekspert branży TSL
 
 

W branży transportowej działa od 2006 r. Specjalizuje się w transporcie chłodniczym oraz w transporcie materiałów sypkich. Osobiście prowadził (jako pilot) transporty sprzętu na Bliski Wschód. Pracował zarówno jako spedytor (w tym jako manager zespołu), jak i jako menedżer w firmach transportowych. Prowadził szkolenia dla przewoźników oraz dla spółek prawniczych. Od 2018 r. autor eksperckich artykułów dla portalu Trans.INFO. Od tego samego roku współpracuje z Platformą Trans.eu, testując nowe rozwiązania.

Paweł
Judek
partner w kancelarii Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych w Poznaniu

Autor ponad 100 artykułów prawniczych w prasie branżowej i periodykach naukowych. Współpracownik Institut du Droit International des Transports w Rouen (Instytut Międzynarodowego Prawa Transportowego) w zakresie tworzenia bazy międzynarodowego orzecznictwa z zakresu Konwencji CMR. Prowadzi blog poświęcony prawu transportowemu pod adresem www.transportoweprawo.pl. Od wielu lat specjalizuje się w prawie transportowym i prowadzeniu sporów sądowych. Wykładowca w Okręgowej Izbie Radców Prawnych, szkoleniowiec.

Fotorelacja

Organizator:
Partner strategiczny:
Partner Parku Technologicznego:
Partner Gry Logistycznej:
Partnerzy:
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy medialni: